lördag 15 mars 2008

Ikeaångest och schlagerfest, ja det är min lördag

Efter att ha sovit i nästan elva timmar, jag var megatrött efter fredagkvällens champagneprovning på jobbet (jag vet jag är svag) fick jag för sista gången den här säsongen äta frukost med slalom på tv. Nu tar de sommarlov och jag längtar redan till nästa vinter. Jag tycker att Vinterstudion på SVT har varit kanon. Sportsändningar hela helgerna varvat med intressanta diskussioner i soffan. André Pops är bra, riktigt bra, trots sitt fåniga efternamn. Det är nästan lika fånigt som mitt :o)

Pojkvännen och jag var en sväng till Ikea. Det bestämdes vid frukost inte helt utan ångest. Ikea är kul i ca 2 minuter sedan blir det bara jobbigt. Det blir så jobbigt att vi ofta kommer hem med hälften av sakerna på listan. Detta trots att vi alltid äter. Det är ju stört omöjligt att på Ikea få något vettigt handlat utan att äta. Stor köttbullar till pojkvännen och räkmacka till mig. Sedan blev det kuddar, blommor, servetter (alltid) och ramar. Ganska bra shoppingtur ändå. Nu vilar jag mig i schlagerform. Ska på glamfest och har målat naglarna. Ser fram emot schlagermat och mycket bubbel. Festlig stämning helt enkelt. Tror Pirelli vinner eller BWO eller Bengtzing. Jag tror inte på Sjögren och Nordman. Trevlig helg"

Inga kommentarer: