lördag 17 maj 2008

Glassarnas glass

Jag är beroende av glass. Jag som inte ens är så jätteförtjust i glass. Men vankas det Ben & Jerrys kan jag inte stå emot. Ben & Jerrys är glassarnas glass. Jag blir aldrig besviken. Igår provade vi två nya smaker. One Cheesecake Brownie - Cheesecake Ice Cream with Cheesecake Brownie Chunks och Baked Alaska - Vanilla Ice Cream with Marshmallow Swirls & White Chocolatey Polar Bears. Bara namnen gör ju att det vattnas i munnen. Marshmallow Swirls låter ju nästan poetiskt. Swirlen får liksom glassen att bli krämig och lite seg. När man får en isbjörnsbit i munnen och den blandas med glassen sprids en gudomligt god chokladsmak. Står det att det är Cheesecake Brownie Chunks så är glassen bombarderad med cheesecake browniebitar. Jag har testat många smaker men den som ofta återkommer och som nog är den allra godaste är Caramell Chew Chew. Det är vaniljglass, kola swirl och små centerliknande mjölkchokladbitar med lite kola inuti. Grymt god! Stönvarning.

Min Ben & Jerrys fem i topplista
1. Caramell Chew Chew
2. Chocolate Fudge Brownie
3. Baked Alaska (ny)
4. Vanilla Toffee Crunch
5. Cheesecake Brownie Chunks (ny)

För er som inte provat Ben & Jerrys kan jag bara säga DO IT! http://www.benjerry.se/

Inga kommentarer: