lördag 14 juni 2008

Dolly är långt ifrån cheap!

"It cost a lot of money to look this cheap!" Men Dolly är långt ifrån cheap. Hon är fantastisk! Otroligt rolig, begåvad och framförallt en riktigt underhållare eller entertainer som låter mer show biz. Dressutom spelar hon säkert 8-10 instrument och sjunger gudomligt. Förutom hittar som 9-5, Here you come again, Island in the Stream och Jolene sjöng hon Little Sparow så att jag fick ståpäls. Vi satt på Stadions solsida och slapp frysa i fredagskvällens lite kyliga luft. Bland gotlänningar, midjeväskor, svenska kabojsare, rosa cowboy-hattar och irriterade östermalmsdamer. Aldrig har väl publiken varit så blandad. Vi drack 3,5 öl, såg de amerikanska flaggorna vaja och måsarna äta matrester samtidigt som Dolly, liten som en prick, skrattade och underhöll i sin jätteperuk. Den syntes i alla fall. En härlig kväll som avslutades med lite vin på Undici. För de som gick vidare hände det betydligt mer spännande saker. Men det får ni läsa om på någon annan blogg, någon annanstans. Ett tips är att kolla in Malin i backen!

Och Anja, hoppas bullarna blev goda!

1 kommentar:

Anonym sa...

VAd avis jag blir. Jag vill också lyssna livemusik. Det är ju Kirunafestivalen om 2 veckor, rätt bra band som jag har lust att se. Kanske vi leasar ut ungen till mormor och går dit jag och Jonas.
Ja, bullarna blev goda med kall mjölk...