söndag 29 juni 2008

Redo för ö-liv

Det är bara några dagar kvar. På fredag packar pojkvännen och jag ihop och beger oss till ön för att leva stugliv i fyra veckor. Fyra härliga veckor av lata soldränkta dagar på stranden, hängmattetupplurar i eftermiddagsskuggan och grillkvällar i kvällssolen. Jag har haft nedräkning ett tag men nu är det fem dagar kvar tills vi åker och bara tre arbetsdagar kvar. Jag är verkligen redo för semester. Denna magiska period då man får tid. Tid att göra allt det där man aldrig hinner. Läsa, vila, bada, umgås, resa, hänga och bara vara. Jag längtar till när man blir så där dagvill att man inte har koll på om det är lördag, tisdag eller fredag och när enda besluten man behöver ta är om vi ska grilla eller inte till middag.

Igår kittade vi dessutom upp med en rejäl mixer. En sån som kan mixa is. En förutsättning för att kunna dricka Frozen Margaritas på altanen. Som sagt jag är redo.

Jag är nöjd med dagens träning. 60 minuter på Cross-trainer tillsammans med hundprataren Ceasar på tv. För övrigt tycker jag att Pontus Kåmark tappat sin charm lite. Han var betydligt hetare på 90-talet.

1 kommentar:

Malin&Johan sa...

Oj så skönt ni kommer ha det! 4 veckor på ön... Med en iskrossare till drinkarna! Vad är det mot 1 vecka ledigt? Men jag väljer ju det själv :o) När är det ni kommer norrut?