fredag 22 augusti 2008

Filminspelning och märkliga grönsaker

Idag har jag varit med om nått spännande. Jag har varit på filminspelning. Vi ska göra en ny reklamfilm på jobbet och idag var det dags för "shooting on spot". Min kollega och jag hade blivit förvarnade att filminspelning är nog det tråkigaste man kan vara med om. Och jag kan hålla med. Det är väldigt lite action även om regissören faktiskt sa "Action" ett par gånger. Kanske bara för att tillfredsställa sina kunder?

En gata på Söder hade spärrats av och överallt fanns kablar, svarta boxar, kameror och stativ. Vi drack kaffe och några statister hängde men mest handlade det om att flytta kablar, svarta boxar, kameror och stativ från en ställe på gatan till ett annat. Lite action blev det när en skåpbil dök upp men en man hängandes ut genom rutan (förmodligen en aningens förfriskad trots att klockan bara var 10) och krävde att få bli statist. "Nån liten statistroll har ni väl? Jag ser ju ut som Brad Pitt" Nja, inte riktigt och ingen ur filmteamet erbjöd honom någon roll. Fem minuter senare var den tokige mannen tillbaka och nu iförd ett par röda glasögon. Inte heller nu erbjöds han någon roll. Han blev dock riktigt nöjd när jag tog en bild av honom.

Regissören Brett och smått tokige statistrollssökande mannen i röda glasögon. Inte så värst lik Brad Pitt, eller hur?


Vi fick grönsakslådan från Årstiderna idag och i den fanns massor med fina ekologiska grönsaker. Bland annat dessa två som jag inte har en aning om vad det kan vara. Men visst är de vackra?

Inga kommentarer: