lördag 16 augusti 2008

Semester del 2

Tre dagar tog det. Tre dagar sedan var jag inne i jobblunken och den grå (borde vara Pradagrå men inte förrän lönen kommer) vardagen. Nu har jag överlevt den första arbetsveckan och semestern är blott ett härligt minne. Om jag blundar kan jag fortfarande höra vågorna slå mot stranden och känna hur solen värmer på ryggen. Sommaren är bra härlig ändå. Idag är det lördag och för att behålla lite av semesterkänslan tog jag ett morgondopp. Vattnet var så där augusti kallvarmt. Skönt för ett lite vintrött huvud.

Vår sista semestervecka hängde vi i stugan i Abisko. Vandrade, målade skotergarage och plockade hjortron. Dessa hjortron kokas nu till sylt och ska tas med till kräftskivan på Lidingö ikväll. Tillsammans med vaniljglass blir det en fin efterrätt. Egenhändigt plockade bär smakar ändå lite mer.





Inga kommentarer: