onsdag 8 oktober 2008

Less!

Jag är redan less på krisen. Allt är bara krissnack överallt. Finanskris, bankkris och Volvokris. Jag är dödligt trött på lågkonjunkturen innan den ens är här på riktigt. Kan den inte bara vara över så vi kan dricka champagne och leva det ljuva livet? Jag är som en struts som stoppar huvudet i sanden och väntar tills att allt är över. Fast jag har hört att strutsar faktiskt inte gör det, stoppar huvudet i sanden. Det är någon slags skröna. Hur som helst vore det ju ganska skönt. Jag gillar nog högkonjunktur bättre.

Saker jag gillar just nu:
  • Högkonjunktur
  • The Hills på MTV
  • Pain au chocolat
  • Soluppgång rakt i ögonen på väg till jobbet

Saker jag ogillar just nu:

  • Kriser av alla slag
  • Folk som cyklar utan lyse i mörkret
  • Trötthet
  • Spindlar (fast de ogillar jag ju jämt)

Imorgon åker vi till ön igen. Jag ser fram emot att elda, laga god mat, ta långa promenader på stranden. Det är som balsam för själen.

Inga kommentarer: