tisdag 23 december 2008

Boklista, uppesittarkväll och nybörjartur!

Jag vann en tavla på jobbets konstlotteri! Jag har en otrolig nybörjartur när det gäller tavelvinster i konstföreningar. Detta var andra gången som jag vann första året jag var med. Jag vann också första året jag var med när jag jobbade på KTH. Året efter vann jag inget och därefter gick jag ur. Men så länge jag vinner tänker jag vara med. Den här gången blev det en söt lite japansinspirerad tavla med både dramatik och romantik. Den kommer att passa fint i sovrummet om jag kan övertala pojkvännen. Jag tänker mig ett litet tavelkollage med olika tavlor i vita ramar där vinsttavlan är basen.

Imorgon är det äntligen dags för oss att åka till andra sidan jorden. Jag är spänd och har lite resfeber. Jag som aldrig varit i Asien vet inte riktigt vad jag ska vänta mig. Varmt kommer det ialla fall bli och väldigt roligt. Men innan det bär av ska vi ut till Lidingö och äta middag och göra lite uppesittaraktiviteter.

De här böckerna tänkte jag läsa under semestern:
  • Shantaram av Gregory David Roberts
  • Tusen strålande solar av Khaled Hosseini
  • Midvinterblod av Mons Kallentoft
  • Lonely Planets Vietnam
  • Berlinerpopplarna och Eremitkräftorna av Anne B Ragde
  • Min far hade en dröm av Barack Obama

Inga kommentarer: