torsdag 11 december 2008

Konstigt!

Efter jobbet idag gjorde jag några ärenden på stan i värsta julhandel. Jag hade varit i Gallerian och var på väg mot Åhlens via Sergelgången. Precis när jag går av rulltrappan knackar någon mig på min högra axel. Street smart som jag är tittar jag åt vänster (egentligen nog mest av en slump, tror jag) och ser en äldre herre som jag aldrig har sett förut med grått hår och julpaket under armen som säger: -Nehej, dig gick det inte att lura. Va?

Är det inte konstigt? Jag fattar ingenting men kunde inte låta bli att småle. Trodde han att jag var någon han kände? Eller är han bara en skojig gubbe som är ute och skojar med folk? Var jag med i dolda kameran? Jag har så många frågor. Lite befriande är det ändå att det finns lite lekfullhet bland folk mitt i julstressen.

Inga kommentarer: