onsdag 10 december 2008

Paradiset är fattigare

Abisko är en profil fattigare. Byns alldeles egna älgko har skjutits. Med en rejäl svank och hängmage har 81:an förgyllt dassbesök, promenader och bilfärder under många år. 81:an var som en gammal vän och lämnar nu ett stor älghål efter sig. Jag har bara fina minnen av 81:an och kommer särskilt att minnas när hon fridfullt försåg sig med björkkvistar och fruset gräs mellan husen uppe vid järnvägen. Jag fick komma riktigt nära för att fota. Hon tittade bara nyfiket in i kameran.

Jag sjunger efter Olle Adolphsons text "Så jag tar farväl och stora tårar rullar på min kind. Nu är det slut på gamla tider nu går 81:an i himlen in".

På tal om roliga efternamn så tar nog han som har vägrat att skjuta 81:an priset denna vecka. Han heter Tage Suup.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Testar

Anonym sa...

Fint skrivet om 81:an,jätte tråkigt att hennes liv slutade så här.Och på tal lustiga namn,visst får jag andra pris,hi hi
Mvh/Anneli Suup

Anonym sa...

palm angels t shirt
a bathing ape
fear of god
nike dunks
bape