fredag 9 januari 2009

Sol i sinnet

Jag är mosig efter en låååång flight från Ho Chi Minh City. Tolv timmar tillsammans med 321 andra charterresenärer tar på krafterna. Vi var dessutom nästan fyra timmar försenade. Men med sol i sinnet och vågornas skvalp i minnet är jag ändå glad och lycklig. Det har varit den bästa semester, ever. En perfekt blandning av sol och strand, stad och shopping.

I övrigt kan semestern sammanfattas med
  • mycket sömn, vietnameserna går och lägger sig tidigt och stiger upp tidigt vilket är perfekt för en extremt kvällstrött person som jag
  • goda och stora frukostar, färsk frukt såsom ananas och vattenmelon borde alltid vara obligatorisk
  • några lästa och några olästa böcker från min lista, Shantaram är över 900 sidor och det tar tid
  • halvbra väder med moln och regn och helbra väder med sol från morgon till kväll
  • underbara solnedgångar på stranden
  • fräsch, god och billig mat, färska skaldjur till nästan varenda mål
  • magsjuka i några dagar
  • snorkling med akvariefiskar
  • rejält party på nyårsafton med hummermiddag och tecnodisco
  • lata dagar i solstolen med salta bad som avbrott
  • nya värmländska vänner
  • mängder med myggbett

Lite skönt är det att vara hemma igen men nu börjar planeringen för nästa resa.

4 kommentarer:

Malin&Johan sa...

Det låter ju som om ni har haft det riktigt bra ni också!

Hoppas bara att ni inte blir lika snoriga som jag och att ni har fått med er erat baggage hem redan. Mitt anlände igår kväll. Med lagomt blöta badkläder i...

Välkommen hem igen!

Anonym sa...

Mäh! endel är då aldrig nöjda! 'Planera inför nästa resa...' har ni inte just landat?! Låt oss som inte rest på eeeevigheter få resa lite nu va?!
;o)
Låter som toppentoppen resa! Gött!!!

Anonym sa...

Det låter som att ni haft det jättehärligt! Vi kom hem sent igår kväll - drygt 2 dygn sena. 30-40 cm snö kan ställa till med mycket vid Medelhavet...

Susanne Snäll sa...

Jag vet, Anja det låter lite väl kaxigt. Men mycket vill ha mer och man får liksom blodad tand. Men mest är väl planerna drömmar för att överleva vardagen. Men att få lite sol och värme mitt i vintern är helt optimalt. Nu ser jag fram emot lite snö och skidåkning.