söndag 8 mars 2009

Veckans tv-tips: Wild Kids

Vill du ha spänning, kärlek och rolig dialog? Vill du skratta, bli rörd till tårar och förundras över hur duktiga 10-12 åringar är. Då ska du kolla på Wild Kids på SVT. Jag tror att det går kl 1900 på lördagar. Men för det mesta kollar pojkvännen och jag på SVT Play på datorn. Senaste avsnittet fällde jag till och med en liten tår.

Wild Kids är som Robinson för barn men istället för att rösta ut någon så får lagen ytterligare en deltagare genom olika tävlingar. Barnen som är i 10-12 års åldern är uppdelade i två lag, Björnarna och Lejonen. De bor i kojor mitt ute i skogen och tar tävlingen på största allvar. I förra avsnittet fick barnen under en tävling träffa sina föräldrar som de inte sett på några veckor. Detta ledde till kramkalas och mycket känslor och att till och med jag blev rörd.

Inga kommentarer: