fredag 24 april 2009

Pollen suger men Bobo är kung

Ibland skulle det vara så himla skönt att bara kunna vara någon annanstans. Du som kommer ihåg trollbjörnen Bobo vet att han kunde förflytta sig geografiskt med hjälp av sin magiska kikare. Just nu skulle jag vilja ha en sån där flaxkikare och åka någonstans där snön ligger djup och björken inte blommar (eller vad den nu gör när det blir pollen i luften). Det här polleneländet slog till med full kraft i början på veckan och jag har det jobbigt bara av att gå till bussen. Och som den vintermänniska jag är längtar jag redan till hösten (men det får jag absolut inte säga för då blir pojkvännen deprimerad och självmordsbenägen). TUR att jag snart åker norrut igen och får snö och vinter och slipper kli i ögonen, rinnande näsa, whiskeyröst (allergin sätter sig alltid på stämbanden). Men visst är det trevligt med sommar, sol och värme men våren ger jag inte mycket för. Så jag vrider ringarna till max, så att de bildar ordet flax och önskar att jag är någon annanstans.

Här kan ni följa pollenutbredningen: http://www.pollenrapport.com/

Inga kommentarer: