söndag 14 juni 2009

Din sista måltid?

Färskpressad apelsinjuice, kaffe med varm mjölk och sedan 65 minuter på Cross-trainern. Jag kollar hotell för höstens långhelg i Dublin, regnet slår mot rutorna och jag laddar en tvättmaskin. Ikväll sänds en av min barndoms favoritserier "Den vita stenen" på SVT och jag bestämmer att det blir vietnamesiskt till middag. Pojkvännen sa igår om han satt i amerikanskt fängelse i väntan på sitt dödsstraff skulle han välja att äta Ben & Jerrys Caramel Chew Chew som sista måltid. Jag skulle nog välja Sylvies döttrars multibulle* eller förmodligen två. Vad skulle du välja att äta?

*Multibullen är en bulle som, precis som det låter, har det mesta. Jag tror att den egentligen heter något annat men den är helt klart värd namnet. Den är av lite wienerbrödskaraktär men utan att vara så frasig, den har sylt, vaniljkräm, glasyr och pärlsocker och den smakar himmelskt tillsammans med en kaffe efter en dag på en av Fårös alla stränder. Här kan du läsa vad jag tidigare har skrivit om multibullen.

Inga kommentarer: