lördag 27 juni 2009

Dop, dopp och doppa - eller tre öar på en dag

Idag har vi varit på dop på Lidingö och jag är numera ansvarsfull ledsagare, god förebild och gudmor till pojkvännens systers dotter. Prästen frågade om jag var döpt och jag svarade ja och vågade inte säga att jag inte längre är med i Svenska kyrkan. Men det ska nog gå bra ändå. Jag ska försöka på fint Baloosätt lära lilla F allt jag kan utom att äta myror.

På eftermiddagen tog jag årets första dopp här på underbara sjönära Lilla Essingen och det var skönt att bli av med vinterpälsen. Ikväll ska vi visa vår australiska vän Kungsholmen. Doppa* oss med rosé, öl och en fin bit mat.

* Doppa betyder blöta ner, sänka ner eller fukta. Jag tror egentligen inte man kan använda ordet så men på det här sättet blir texten lite roligare och jag känner mig som en spännande och påhittig bloggare.

Inga kommentarer: