torsdag 15 oktober 2009

Kommentera mera!

Idag var jag på ett seminarium om hur tekniken förändrar politiken som arrangerades av tidningen Fokus. Internet, sociala medier och möjligheten att nå 1000-tals människor genom ett par knapptryckningar. Det pratades om Obamas kampanj (of course), Carl Bildts blogg och Piratpartiets sätt att skaffa väljare. Publiken lyssnade, diskuterade, twittrade och bloggade. Allt på samma gång. Och jag lärde mig att en blogg bara är ett socialt media om bloggaren svarar på kommentarer så att det blir som ett samtal. Jag ser mig själv som en social person så sätt igång och kommentera! Jag lovar att svara på allt.

7 kommentarer:

Anja och Jonas sa...

Jag såg STINA på tv! Hon var fin och svärfar verkar ha fått bukt med henne, funkar det ännu eller har hon börjat rymma igen?

Och så måste jag ju ställa en fråga: Vad kostade din senaste matkasse?! ;)

Susanne Snäll sa...

Ja, visst är hon fin. Det verkar gå jättebra. Hon har haft några återfall. Men de jobbar på varje dag.

Vi handlade förra helgen på Ica Maxi i Sickla och jag tror det gick på 1600. Vad betalade du?

MilouK sa...

Vem är du egentligen?

Susanne Snäll sa...

Det har jag själv frågat mig många gånger. Borde kanske ta hjälp för att ta reda på det. Kanske är jag egentligen en uttråkad hemmafru i Hollywood som äter brosk, Idol-juryns fjärde medlem eller Coco Chanels okända dotterdotter. För att citera Lisa Ekdahl: "Vem vet, inte jag. Vem vet, inte du"

Sandra sa...

Jag skäms, jag läser ofta men kommenterar sällan. Ska försöka bli lite bättre.

Jag vet inte vad jag ska fråga. Kanske om ni kommer på "spritfesten"?

Susanne Snäll sa...

Kul att du läser! Men ännu roligare att du kommenterar. Tyvärr kommer vi inte på Spritfesten. Vi är i stugan på Gotland då.

Anja sa...

Coopade häromdagen för dryga tusenlappen, minus premiecheck 5% rabatt! Inte illa för att man är trogen kund... :s