tisdag 22 december 2009

Jullovar

Jag jullovar. Det är härligt. Stockholm visar ett underbart vinterväder med -8 grader och sol. Det är dan, före dan, före dopparedan och jag har semester. Det, mina vänner, är helt underbart.
Att ha semester innebär att ha tid för det där jag inte hunnit göra. Eller prioriterat att göra. Jag har på förmiddagen hunnit med att laddat en tvättmaskin och hängt en annan, träna, städa (nåja plockat undan lite), betalat räkningar, skrivit Piggelinos nyhetsbrev för januari och bokat skidresa till Borgafjäll. Och ja, jag känner mig lite duktig. Det är extra skönt att planen för vinterns skidresor börjar ta form. Efter förra årets verkliga lågvattenmärke när det gäller skiddagar kan den här säsongen bara bli bättre. Än så länge är Borgafjäll en långhelg v 10, Abisko över påsk, Åre i april (jobbresa men det kan kombineras med några dar på berget) och Abisko/Gränsen Kristihimmelsfärdshelgen och hela v 20.

Nu blir det lite snabblunch innan jag ska bege mig in till stan. De sista julklapparna ska inhandlas och ikväll blir det julgodisstuga här. Förutom löjrommen ansvarar vi för julgodiset på julafton.

3 kommentarer:

Anna sa...

Nämen! Då kanske vi kommer! Crossen ska jobba i helikoptern i Borga i vinter och jag har lovat att hälsa på. Jag ringer!

Susanne Snäll sa...

Ja, kom! Det blir skoj!

Malin&Johan sa...

Åhå, då är det läge att prata med Crossen innan då och ordna med en helikoptertur!!
Ja, kom Anna!