onsdag 23 december 2009

Mer jul

Dan före doppare-dan. Uppesittarkväll. Julklappsfabrik och rimstuga. Jag kokar chokladkola, gör strutar som jag fyller, knyter band och nynnar på jullåtar. Om jag riktigt känner efter finns det nog lite av den där spända förväntan jag kände som barn. Jag vill ha 30 grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar.

Men det enda jag egentligen önskar mig är en vit jul (och litet grönt paket med rött sidenband). En Wham-vit jul. Så att jag kan rumla runt i den Last Christmas-vita snön med min nya Moncler-dunkappa tillsammans med 80-tals snygga människor och vara lycklig. Fast varken låten eller George Michael är ju särskilt lycklig.

Det verkar som att jag får som jag vill. Snön ligger djup här i stan och över hela Sverige. Att hela landet får en vit jul händer kanske vart 8e eller 10e år enligt meteorologen på SVT. Så jag är julmaxar lyckligt, tänder ett ljus, tar en skumtomte och låter Bing Crosbys White Christmas fylla lägenheten.

3 kommentarer:

MilouK sa...

Jag brukade också drömma om en Last Christmas jul, men insåg som du, att det bara är en massa otrohet och skit. Dessutom är han ju bög... men det visste vi ju inte då.

Susanne Snäll sa...

Egentligen inte så konstigt att hon dumpade honom direkt. Hon visste väl att han egentligen var sugen på "someone special". Men å vad jag tyckte att han var snygg.

Anonym sa...

golden goose outlet
air jordan travis scott
kyrie 7
adidas yeezy
palm angels hoodie