tisdag 12 januari 2010

Irriterande dålig låt

Jag har fått en låt på hjärnan. Du vet när en låt eller oftast en del av en låt spelas upp gång på gång i din hjärna. Du kommer också på dig själv att gå och nynna på denna låt. Ofta är det en riktigt dålig låt som du bara kan en eller två textrader. Det är sällan en bra låt som du är stolt över att du kan eller som du inte skäms över om någon råkade höra och känna igen vad det är du nynnar på. Nej då, det är alltid en irriterande dålig låt.

Just nu har låten, som jag inte vet vad den heter eller vem det är som sjunger, med textraden "Jag hör hur de ligger med varandra i våningen ovanför..." intagit min hjärna. Och jag kan inte mer än så. "Jag hör hur de ligger med varandra i våningen ovanför..."

Om och om och om igen.

Jag har försökt allt för att få tyst på den. Sjunga ut den högt (när jag var ensam hemma). Nynna på en annan låt som är bra och jag kan lite mer av. Blockera hjärnan med andra tankar. Ingenting funkar. Den irriterande dåliga låten är alltid tillbaka.

"Jag hör hur de ligger med varandra i våningen ovanför..."

Morr!

7 kommentarer:

Åsa sa...

"jag hör inte honom, men hon låter bra"

Se där, en rad till att nynna på...

:-)

/Åsa

Susanne Snäll sa...

Tack Åsa! Nu kanske det blir ett slut.

Susanne Snäll sa...

Nej, inte heller det funkade. Den är fortfarande kvar men nu även med den andra textraden. Irri!

Anna sa...

Kjell Höglund. Och tänk på att det för dig bara är en irriterande låt medan det för mig är verklighet nästan varje natt : /

Susanne Snäll sa...

Ja, jag vet! Det tänker jag faktiskt på. Det är faktiskt värre att ha det så i verkligheten. Du kanske ska pröva att dra på Kjell på stereon, jättehögt, när de sätter igång.

Anja och Jonas sa...

Jag vet en låt där de sjunger;
När du älskar med din kille så hörs det in till mig, det verkar nästan som du ville att det ska höööras in till mig. Nån dag när han är borta ska jag ringa på hos deeeejjjj.
artist: Bluesbag
Inte så dålig, men på samma tema... ;)

Anja och Jonas sa...

Lady Gaga har en förmåga att fastna hos mig, just nu är det Pokerface... blä