måndag 25 januari 2010

Nyårslöftet håller

Än håller jag mitt nyårslöfte. Idag var det dags för yoga för andra gången. Redan på vägen dit går jag ner i varv, andas med magen och tänker harmoniska tankar. 80 minuter hårt jobb med solhälsningar A och B, halv stående lotusställning och en skön avslappning i nedsläckt lokal och jag somnar nästan.

Jag börjar tänka att det här är nog min grej. Fantiserar om yogaresor till Indien medan jag böjer på ryggen och försöker få näsan att ta i knäna. Jag töjer stela muskler, min onda rygg sträcks ut och jag känner mig starkare. Jag tar tag i höger tå med min högra hand och försöker få ut benet rakt ut i luften. Det går nästan inte alls men alla övningar går faktiskt bättre än förra gången. Jag lyckas till och med djupandas några gånger utan att det låter som om jag snarkar.

Yoga är skönt. Yoga är bra. Yoga är nog min grej.

5 kommentarer:

MilouK sa...

You go girl. Är han nåt att ha, yogatränaren?

Anja och Jonas sa...

JAg är med dig med enbenssträcken, böjda ryggar, skulderstående, lotus, djupandning, avslappning!
Jag gillar det också!

Susanne Snäll sa...

@Mamma Milou: nja, det är ju en hon. Men hon funkar. Men jag skulle inte ligga med henne.

@Anja och Jonas: det dröjer nog ett tag tills jag står på skuldrorna. Men shit, vad jag längtar till måndagar nu.

MilouK sa...

Längta till måndagar. Bara det!

Susanne Snäll sa...

Jag vet! Man borde alltid ha något riktigt roligt att se fram emot på måndagar. Tid hos frissan, hudsalongen, massage eller yoga.