onsdag 3 februari 2010

Fjällstuga är ett miljonklipp*

Plötsligt händer det!

Jag läser Dagens Nyheter, fastnar på en rubrik, spritter till och blir glad. Jag visste det! När man minst anar det så händer det. Fjällstugan är en bra kapitalplacering! Det är en liten detalj att det nu inte är mitt kapital som är placerat i fjällstugan utan föräldrarnas. Men så småningom blir det väl mitt, hoppas jag.

I artikeln läser jag att en fjällstuga i snitt har stigit med 153 procent sedan 1991. En annan detalj är att studien bygger på stugor i Sälen. Men varför vara så petnoga? Man ska ju vara glad åt det lilla. Och idag är jag glad åt fjällstugans prisutveckling.

*"Fjällstuga är ett miljonklipp" var papperstidningens rubrik.

2 kommentarer:

Anna sa...

Du tänkte att äldst ärver bäst eller? Tobias kan ju ärva bajshuset när den dagen kommer. Jonas kanske kan få skotergaraget så får du kyrkan och bastun?

Susanne Snäll sa...

Just så, tänkte jag. Fast nog kan de få ta kyrkan också. Bastustugan räcker för mig. "In du går blek och naken, ut du kommer pigg och vaken."