tisdag 16 februari 2010

Från frisk till sjuk på 10 minuter

I söndags, precis innan middagen, började jag känna mig lite konstig. Jag trodde att det var för att jag var hungrig. Men när jag började äta vår alla hjärtans dag middag med älgkalvfile, rösti och b-sås (pojkvännen och jag kände att vi måste fira på nått sätt) hade jag ingen aptit. Sen gick det snabbt. Från frisk till rejält magsjuk på 10 minuter. Antingen reagerade min mage mot kärlekshetsen på hjärtdagen eller så var det den grillade korven jag köpte av en rolig gubbe ute på isen vid Norr Mälarstrand.

Det finns inga fördelar med att ha magsjuka. Fast jag är grymt glad över att det är OS. Aldrig har jag sovit så gott till konståkning som jag gjorde igår eftermiddag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vidrigt! bjöd Artur på oskalad potatis?

Susanne Snäll sa...

Jo, det är rätt äckligt med magsjuka. Man är inte så kaxig. I kombination med hög feber blir man extra svag.

Nejdå, Artur skalade potatis lika fint som vanligt. Jag skulle sätta min 100ring på att det var den halvgrillade korven jag åt under vår promenad.

Nu lite blåbärssoppa.

Anonym sa...

hej fina du. hoppas att du är på bättringsvägen!

krya-på-dig-kram!

/lina h

Susanne Snäll sa...

Tack Lina! Jodå, nu mår jag bättre. Har ätit vanlig mat till middag och fått behålla den. Man ska vara glad åt det lilla.

MilouK sa...

du ser! alla hjärtans dag är bara kravfyllt :-)

Krya på dig snart.

Susanne Snäll sa...

Just det! En sån dag kan bara sluta på ett sätt. Men en rejäl spya.