onsdag 17 februari 2010

Kalla, Ferry och Pärson?

Kalla och Ferry. I OS i Vancouver ska det ska man ha ett efternamn med fem bokstäver för ta guld. Betyder det här att det är dags för Kling, Zidek, Lewén också? Inte mig emot så länge det är en svensk som vinner. Dessutom har vi ju två Sedin:are i herrhockeyn plus Oduya och Modin och en Holst och en Myrén i damhockeyn. Hoppas att Pärson är undantaget som bekräftar regeln.

För ikväll håller jag tummarna för Anja Pärson som ska köra störtlopp. För fyra år sedan var jag på plats på läktaren i San Sicario uppe i bergen utanför Turin just när Anja Pärson körde till sig ett OS-brons. På storbildsskärmen ser vi hur hon precis innan mål korsar skidorna och alla håller andan. I 100 km/h är det ett misstag man inte vill göra. Men Anja reder ut det och kör i mål som trea. Ett underbart härligt minne. Tack Anja och lycka till ikväll!

5 kommentarer:

MilouK sa...

Vilket underbart minne och vilket snyggt kort!!

Anja P(K) sa...

Tack, jag ska göra mitt allra bästaste bästa med åket (från soffan) ikväll! Minst 100 knyck blire! Och minste ett guld!

Susanne Snäll sa...

@MilouK, Det var helt underbart! Dessutom började det snöa på kvällen. Så vi fick några grymma puderdagar på berget.

@Anja P(K), Kanon! Då kan jag slappna av.

Malin&Johan sa...

Det var en härlig dag! En onsdag vill jag minnas... Eller möjligen en tisdag. Ganska precis 4 år sedan var det i alla fall! Fantastiskt fina dagar efteråt :o)

Läskigt fall igår! SKÖNT att hon kunde resa sig och gå därifrån själv!!

Susanne Snäll sa...

Guud! Jag blev iskall och spyfärdig. Så himla skönt att hon klarade det så pass bra. Hon är en riktig fighter och jag blir inte förvånad om hon står på start ikväll igen.