tisdag 30 mars 2010

Drar norrut

Imorgon drar vi norrut, pojkvännen och jag. Vi behöver fjälluft, stugliv och mer vinter (eller mest jag, pojkvännen tycker det kan bli sommar nu). Jag vill ha påskifjällen-rutiner såsom finväder (dvs kallgrader, nysnö och sol), skidåkning på längden och utför, palt i Muurikkan på isen och after-ski i solen på grannens altan. Jag längtar efter att få känna träningsvärken i låren efter en lång skiddag, doften av skoter, höra malmtågen dundra fram och att se hur molnen ge skuggor på fjällen som bildar Lapporten. Jag ser fram emot att sitta på kökssoffan och höra hur elden sprakar i spisen, bada bastu och läsa gamla Åka Skidor på dasset.

Jag behöver Abisko helt enkelt.

Och för övrigt avslutades födelsedagen på kvartersrestaurangen. Thank god för Guide Michelin-stjärnemat! Och tack pojkvännen för en härligt luxig middag!

2 kommentarer:

Annika Lundgren sa...

Herregud vad du plågar mig....jag kryper efter väggarna snart .... påsk rutiner i Norrland....det är 100 % njutning...ha det gott och jag är riktigt avundsjuk...

MilouK sa...

Vilken tur att ni har en sådan bra kvarterskrog! Ha det underbart i Abisko så njuter jag av påsken i Londres.