tisdag 11 maj 2010

Drar mitt strå till stacken

Jag tycker det är jobbigt att se hur oljan sprider sig på ett område stort som ett litet land i Mexikanska golfen. Det gör ont i mig när jag ser oljedränkta fåglar och oljebrunt vatten som klibbar fast på allt och kletar ut sig på stränderna. Men nu kan jag faktiskt hjälpa till att sanera oljan. Det är bara att samla ihop mina hårstrån, och tro mig jag släpper otroligt mycket hår, och skicka till organisationen Matter of Trust. Där samlar man in håret och lägger det i stora korvar. Varje hårstrå absorberar oljan och korvar med över 200 ton hår hjälper redan nu till att sanera vattnet utanför Mississippis kust. Men mer hår behövs. Så jag rensar borstar, kammar och kanske avloppet (nej, där går nog gränsen) och skickar over there.

Jag drar, så att säga, mitt strå till stacken.

Inga kommentarer: