fredag 27 augusti 2010

På väg till en bal på slottet

Nysprejat hår, lockarna ligger som de ska, nytt läppglans, en fin blus och jag var på väg till den stora modefesten på NK. Modevisning av höstens måsten och mingel för kunder och fashonistas. Jag var inbjuden som kund. Gratis, glammigt och ganska mycket kändisar.

På bussen på väg in till stan, när jag ska sätta mig ner, tappar jag skon. Lämnar den liksom där på det skitiga golvet och fortsätter utan.

-Hoppsan!

Jag böjer mig ner för att ta upp den och hindrar då resten av passagerarna att gå vidare. Kvinnan bakom mig skrattar lite och jag tittar upp och finner mig. Du vet när du bara säger det där som du allt som oftast inte gör utan kommer på en dag senare att du skulle ha sagt.

-Som Askungen.

Och kvinnan skrattar ännu mer och jag känner mig nöjd. Det blir en bra kväll och när förtrollningen är bruten åker jag hem i min pumpa med ett leende på läpparna.

2 kommentarer:

Anna sa...

Och sen tvingade elaka styvmor dig att skura källaren hela natten

Susanne Snäll sa...

Precis, vad mer kan man önska sig?