söndag 12 december 2010

När självmordsbombaren kom till stan

Igår mitt i den hektiska julshoppingen sprängde en man sig själv till döds mitt i centrala Stockholm. På bilderna i tidningarna ser man hur en man ligger död i snön på gatan mellan Indiska och Scorett ett par hundra meter från Åhlens city och Hötorget.

På bilden i Svd ser man julklappshandlande och nyfikna stockholmare och tidningen beskriver bilden "mannen blödde från magen och intill honom låg en röd ryggsäck". Enligt Aftonbladet.se var ryggsäcken full med spik. Hade mannen sprängt sig själv på Drottninggatan hade det kunnat bli en massaker.

Allvarliga män från polisen och Säpo sa på presskonferensen kl 10 att det är ett terrorbrott och det här är mycket allvarligt.

Mycket allvarligt.
Terrorbrott.
Självmordsbombare.
Ryggsäck full med spik.

Jag får lite ont i magen.

2 kommentarer:

Marie S sa...

Ja, fy jag får rejält ont i magen...

Susanne Snäll sa...

Ja, jag måste verkligen sluta tänka på ryggsäckar fulla med spik.