tisdag 25 januari 2011

Från risbuske till filmstjärnelockar

Att gå till frisören är lyx. Det är så skönt att få sitta ner en stund och låta någon annan ta hand om de slitna lockarna samtidigt som man uppdaterar sig på vad prinsessan Madeleine har gjort sedan sist. Vi småprata lite (alltså frisören och jag) medan hon masserar in både shampo och balsam. Det är lika mycket balsam för själen som för håret. Jag vill aldrig att det ska ta slut.

När hon sedan klippt och fönat klart brukar hon fråga om jag vill ha något mer. Jag säger alltid JA.

Och så går jag hem med filmstjärnelockar.

2 kommentarer:

MilouK sa...

Det låter helt fantastiskt. Vilken syn i januarimörkret, vintertristessen och ledan. Tack för att du delade med dig.

Susanne Snäll sa...

Köpt uppmärksamhet ska inte underskattas.