tisdag 8 februari 2011

Faran över, trodde jag...

Jag hade nästan, blåst faran över, när jag igår hittade ännu en skorv. Snabbt som ögat tog jag hand om den med en stor bit hushållspapper och spolade ner den i toan. På nått sätt trodde jag väl att om jag var snabb nog skulle den kanske inte räknas.
Men så i morse hittade jag ytterligare en och den här gången hade jag närvaro nog att fånga in den i en burk. En vän berättade att skadedjursföretaget gärna vill ha ett exemplar av djuret för att kunna artbestämma det. Sagt och gjort skorven är i glasburken och nu ska den bara transporteras till Anticimex på ett lämpligt sätt.

Jag tejpade igen burken med lite silvertejp för att vara på den säkra sidan.

Skorven ser du som en mörk skugga högst upp.

2 kommentarer:

MilouK sa...

Äckligt!! Det är ju inte för intet som man bor i stan...

Susanne Snäll sa...

Så äckligt! Och den lever ännu, trots burken och silvertejpen.