onsdag 15 juni 2011

Saker man får höra när man är gravid. Del 2

En kollega till mig i morse:

- Vad ska du göra till hösten? Ska du vara tjänstledig? (Eftersom vi på måndagsmötet pratade om att vi har rekryteringsannons ute och ska börja träffa kandidater.)

- Nej, jag ska vara föräldraledig.

- Va?

Han har tydligen inte alls sett min femmånadersmage, hört mig och de andra kollegorna prata om fula mammakläder, barnvagnsångest och cravings på eftermiddagsfikat eller funderat på varför jag från februari fram till april konstant knaprade på smörgåsrån och skorpor.

Vi är en liten arbetsplats, bara 16 personer. Så det säger nog mer om honom än om mig.

2 kommentarer:

Anna sa...

Han är inte ensam. På mitt jobb var vi typ 5 pers på en redaktion och första gången Lotta fick frågan var hon typ i 6 månaden. Vi andra tyckte mest att hon blivit ovanligt tjock trots att hon cyklade så mycket : )

Susanne Snäll sa...

Aha, då är det kanske bara jag som är en smula självupptagen? Men det får man vara när man är gravid. Har jag läst, någonstans...