torsdag 28 juli 2011

Mät och klipp

Jag klipper 72 exakt lika stora bitar tyg. Well, alla bitar kanske inte blir så där exakta. Men jag lappar med spets och snygga randiga kantband köpta i New York. Jag mäter och klipper, 11x16 centimeter x 72 stycken. Det är tänkt att det ska bli ett lapptäcke, modell mindre.

Det är förmodligen min hjärna som på grund av alla hormoner har programmerat sig på att boa inför bebisankomsten. (Jag har läst att det kan inträffa i slutet av graviditeten.) Jag mäter och klipper men är inte riktigt säker på att jag vill. 72 lappar är väldigt många lappar och med en högerhand som är nästintill obrukbar (karpaltunnelsyndromets fel) känns det som mission impossible.

Men det är klart att lilleman ska ha ett lapptäcke så jag mäter och klipper, mäter och klipper och skakar liv i höger hand. 33 bitar klara. 39 to go.

Mät, klipp, mät, klipp...

Inga kommentarer: