tisdag 30 augusti 2011

Resdrömmar


Jag surfar på resor. Kollar flighter till New York, London och Paris. Plockar ihop paketresor till varmare länder. Klickar i att jag vill ha havsutsikt, pool och bar på hotellet. Nära stranden men ändå inte för långt från stadens nattliv. Jag frossar i bilder av kritvita stränder, palmer och uppskuren färsk ananas. Jag drömmer mig bort till restaurangerna i Meatpacking District, butikerna på 5th Avenue och gatulivet på West Broadway. Jag ser mig sitta vid ett kafébord med vitrödrutig duk och sippa på ett glas vin samtidigt som fransmännen vid bordet bredvid röker cigarett på cigarett och jag kan om jag anstränger mig lite känna smaken av en kall Pimm's på solig uteservering i Kensington.

Jag vet inte vad det är men jag känner för att resa bort. Lämna jobbet, Stockholm, karpaltunnelsyndromet och ja, till och med magen hemma. Jag vill känna sanden mellan tårna, den pirrande känslan i magen när man inte riktigt vet vad som väntar och allt kan hända. Jag vill ha packningsångest och resfeber.

Tur att pojkvännen och jag har en lite mini "get away" till Sigtuna inbokat till helgen. Men jag tror nog magen får följa med.

Inga kommentarer: