onsdag 28 september 2011

Ibland blir det precis som man tänkt sig

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Eller så blir det precis som man tänkt sig.

Jag som igår trodde att när jag åkte till SÖS skulle komma hem bandagelös sitter istället med ett stort bandage på den andra handen. Efter den förra operationen har vänsterhanden bara blivit sämre. Den bejublade nattsömnen var ytterst kortvarig. Så jag fick helt enkelt en akuttid på kirurgen och har numer två karpaltunnelsyndromfria händer.

En helt underbar känsla. Visst har jag svårigheter att klä på mig, skära ost och sätta upp håret (för att inte tala om att tvätta det) med två bandagerade händer. Högern är fortfarande tejpad, ska hållas torr och får inte belastas. Armhävningar eller avloppsrensning är inte att tänka på. Men hej, jag klagar inte. Smärtan och domningarna har redan släppt och jag ser fram emot att få sova några hela nätter innan bebisen kommer.

Jag fick som jag ville och opererade även vänster hand. Dessutom upptäckte kirurgen att jag har en extra muskel i handen. Som bara cirka 20 procent av Sveriges befolkning har. Bara en sån sak.

Inga kommentarer: