lördag 25 februari 2012

På tal om amningshjärnan

Det är inte bara att hjärnan känns som om den är full av kletig honung och inte kopplar som jag vill, jag litar inte på den över huvudtaget. Jag som i vanlig fall alltid har koll på nycklar, plånbok och mobiltelefon dubbelkollar nu att jag har med mig allt. Hela tiden. Bebis, nycklar, mobil och plånbok. Inga större missöden har skett, tack och lov, men det är bara en tidsfråga. Och hittills har jag bara glömt bebisen en gång.

Härom dagen fick jag brev från H-M. Inget konstigt med det men jag blev lite förvirrad för det var en räkning på 731 kronor. Jag är helt säker på att jag har betalt den räkningen som var från i höstas. När jag läser lite mer noggrannt ser jag att de 731 kronorna är till godo. Hmm, ännu mer förvirring. Amningshjärnan måste ha betalt räkningen två gånger. Jahapp, men då har jag 731 kronor att handla för på HM.se.

Värre saker har ju hänt.

Och nej, lilleman kom inte till skada och jag befann mig i rummet bredvid men drack kaffe och åt kaka och glömde för ett ögonblick helt bort att jag har barn.

Inga kommentarer: