torsdag 1 mars 2012

I testlagartagen

Ingredienser till fiskbullar i dillsås.

Vi har fått möjlighet att testa en middagskasse från Middagsklubben. Fyra middag för fyra personer. Det är första gången vi testar middagar i kasse och förväntningarna är stora. Det är lite skönt att någon annan bestämt och kul att prova nya rätter. Behöver variation till min pasta pesto och tonfisk/makrillröra.

Först ut: fiskbullar i dillsås med kokt potatis och morotssallad.

Jag har aldrig gjort fiskbullar förut och helt lätt var det inte. Och hemskt kladdigt. Och inte blev det några bullar. Snarare fiskklimpar. Men receptet var utförligt och lätt att följa. Och det blev riktigt gott. Alla gillade, pojkvännen, min pappa och bror gav tummen upp. Och trots att vi åt oss rejält mätta blev det mat över till en lunchlåda. Jag ser fram emot att testa de andra tre rätterna. Pasta med ostsås och ärtor, Jambalaya och purjolöksgratäng med prinskorv.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Vecka 13 ser gott ut! Synd att dom inte levererar till Jiver!

Susanne Snäll sa...

Victoria, du kommer inom en snar framtid, enligt en säker källa (läs pojkvännen), att kunna beställa och hämta ut Middagsklubbens kasse på en Statoilmack nära dig.

Victoria sa...

Jag bor i Jävre... Det finns ingen Statoil mack NÄRA Jävre, det finns liksom inte mycket alls som är nära Jävre!