fredag 23 mars 2012

MOOD Stockholm

Jag hade höga förväntningar efter att ha läst om den redan för ett halvår sedan. "Inte som en vanlig galleria", "Shopping utöver det vanliga", "En ny stadsdel". Nya butiker, nya märken och en asiatisk restaurang signerad Henrik Norström och Luxgänget lovar en hel del. Allt är samlat till kvarteret mellan Mäster Samuelsgatan, Regeringsgatan och Norrlandsgatan.


Idag var det grand opening för den nya gallerian MOOD i Stockholm. Ett stenkast från Stureplan, granne med NK och en lagom vagnspromenad från lilla ön ligger den onekligen bra till. Det var blinkande lampor i entrén (lite varning om du har epilepsi) men snyggt och framför allt vänligt. En bra mix av olika typer av butiker, flera restauranger och kaféer med många sittplatser. Ett stort plus för de trevliga uteplatserna med bord, fina planteringar och bokningsbara kojor (jag skulle säga fågelholkar, se bild). Generösa öppettider med öppet till åtta varje vardagkväll som lockar till late night shopping fast det inte är jul.

Och det kanske bästa av allt. Enligt hemsidan finns det inga vanliga toaletter utan restrooms där man "kan ta det lugnt, byta om, bättra på make up eller ta hand om ditt barn." En småbarnsförälders dröm. Kan man också lämna in barnet kommer jag spendera hela föräldrapengen där.

I stort kändes MOOD fräscht, ambitiöst utan att vara pretantiös (vilket kan vara en aning svårt i den här stan) och lite Londonskt. Men helt olikt en vanlig galleria är det inte.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Låter lite Westfields, som är ett stort shopping center som öppnade i Shepards Bush typ ett år innan vi flyttade hem. Jag är inte så mycket för gigantiska shopping center, jag blir bara utmattad, men när jag upptäckte Westfields baby rooms var vi på en HELT annan level. Stora fräscha toaletter och utrymmen kring tvättställ och bytesplatserna och man fick ett helt stort bås för sig själv med mjuka fotöljer när man skulle amma.

Susanne Snäll sa...

Åh, nu blev jag sugen på att åka till London. När jag bodde i Hammersmith för hundra år sedan fanns det bara en sunkigt marknad i Shepards Bush.

MilouK sa...

Åh! Vill också!