onsdag 21 mars 2012

Skrikbebisen slår till igen

I natt slog skrikbebisen till igen. Varannan timme. Som en klocka. Skrik, skrik och skrik. Inte ens Pippi-sången, som alltid annars funkar, fick tyst på honom. Kanske är det åskmolnet eller fler tänder, gud hjälpe mig, på gång. Så i dag är jag trött, grinig och fullproppad med koffein efter att ha druckit säkert 17 koppar kaffe. Bebisen har stadiga humörssvängningar. Växlar solstråleglad med krokodiltåregråt. Men jag väger upp det med att ha markerade ögonbryn, mjukt och lent hår. Igår la jag ner snudd på en förmögenhet på schampo och inpackning till mitt postgravida hår samt färgade ögonbryn och fransar på Hudsalongen.

På fredag blir bebis fem månader och vi firar det med vaccinering på BVC imorgon. Jag väntar mig att skrikbebisen fortsätter. Pojkvännen åker till Oslo. Kommer hem sent fredag kväll. Ostörd nattsömn på hotell.

Jag är, så klart, inte alls bitter.

2 kommentarer:

Victoria sa...

Nä eller hur, inga mammor hoppas att deras andra hälft ska få en obehaglig madrass och torrt bröd och svagt kaffe till hotellfrukost när de åker på tjänsteresa...

Susanne Snäll sa...

Nej, svagt kaffe skulle jag aldrig önska någon. Aldrig någonsin.