onsdag 18 april 2012

100 dagar kvar

Idag är det 100 dagar kvar till OS i London. Jag firade med att vara på gymmet redan 0630. Ett snabbt pass med fokus på axlar och postgravidmage (plankan, plankan, plankan) innan pojkvännen drog till jobbet.

Nu laddar jag med kaffe inför ett efterlängtat frisörbesök i eftermiddag. Äntligen ska jag få lite fason på mitt postgravida hår. Det lilla som är kvar, för det stora håravfallet har startat. Och faller det inte av av sig själv hjälper lilleman gärna till. Så fort han får chansen tar han tag och med följer stora testar av mitt hår.

Förhoppningsvis har en del växt ut när OS startar. Det har ju 100 dagar på sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blev du fin i håret? :) En rejäl klippning är tyvärr ofta enda radikala insatsen på ett postgravidt (och hur böjer man det??) hår! Men håll ut, det kan bara bli bättre! Vet precis vad du går igenom! /Lizette

MilouK sa...

Har du fått bekräftat att plankan är bra för postgravida magar?

Susanne Snäll sa...

Lizette; två timmar frisörlyx och jag är som en ny människa. Både håret och humöret fick sig en boost.
MilouK; plankan är det som gäller. Se dagens inlägg: http://tvaoarochenfjallstuga.blogspot.se/2012/04/platt-mage-efter-graviditeten.html