torsdag 19 september 2013

Tvåbarnsvardagen

Förskolan har planeringsdagar och är stängd. Det betyder en förälder och två barn hemma. I två dagar. 

Jag har ingen som helst erfarenhet eller rutin för det här. Så jag har hittills suttit ned i sammanlagt 15 minuter. Jag har ätit lunch stående, försökt dricka kaffe stående och till och med ammat stående. Planen att båda skulle sova i vagnen och jag skulle kunna dricka kaffe i lugn och ro, sittandes, gick om intet när den ena vaknade fem minuter efter den andra somnat. Men imorrn blir det nog bättre. 

I övrigt firar vi att lillebror blir fem veckor idag och igår passerade fem kilo.

2 kommentarer:

A-mamman sa...

Mycket nytt blir det, men för mig gick det bättre än jag hade trott att ha båda hemma varje fredag. Jag minns faktiskt flera riktigt trevliga dagar, så här drygt 2 år efteråt :) Lycka till med allt!

Susanne Snäll sa...

Tack! Ja, det går bättre och bättre. Funderar till och med på att storebror ska få vara hemma på fredagar efter jul.