tisdag 26 november 2013

Sandlådan i hallen, del 2

Jag var lite orolig att vi gjort bort oss när vi köpte en stå-framme-dammsugare. Och en del kommentarerna jag fick på FB var dessutom inte helt positiva. Men nu står den där och den används flitigt. Brödsmulor, ris och andra matrester under Tripp-trappen-stolen är lätta att bli av med, synliga dammtussar och småskräp försvinner också lätt. Sandlådan i hallen är ett minne blott. Ok, den har inte löst alla våra problem, särskilt inte de som inte är städrelaterade, men i det stora hela fungerar den precis som förväntat.

4 kommentarer:

Anna sa...

Den är bra. Vi har en brun med fyra ben, öron och svans. Funkar perfekt både för städning och övrigt

Victoria sa...

Vi har också en sån där. Problemet är att om man använder den lilla dammsugaren så rasar allt skräp ut ur den igen just när man är klar. Men jag har kommit på knepet... Man stänger inte av den förrän man har satt tillbaka den i hållaren, då håller "suget" kvar skräpet tills den sitter på plats igen och den stora dammsugaren stoppar skräpet från att åka ut!

Susanne Snäll sa...

Anna; du vet att jag önskar att jag också kunde ha en fyrbent dammsugare. Er verkar ju dessutom vara grym som barnvakt. Det klarar inte stå-framme-dammsugaren.

Susanne Snäll sa...

Victoria: tack för tipset! Ska genast följa det.