söndag 25 maj 2014

Ingen vanlig söndag

Nej, det är ingen vanlig söndag idag. Det eu-val, morsdag och sovmorgonsdag. Jag lyxade till det och sov till klockan 0745, lika länge som den numer nio månader gamla bebisen. Det, mina vänner, det var länge sedan. Vi har ju som sagt sportat upp vid halv femtiden ett tag. Så efter ha gjort kors i taket, varit en sväng till parken med tvååringen gick vi i samlad trupp för att rösta. Det är något speciellt med att rösta på själva valdagen, tycker jag. Det känns högtidligt och fint. Och efter vi varit med och påverkat allas vår framtid i Europa åt vi glass i solen och tvååringen fick bada i plaskdammen i parken. Morsdagsmiddagen hämtades från indiern på hörnet och med magen full av naan och paneer sträcker jag ut mig på soffan i väntan på valvakan. Helt enkelt, en ovanligt bra söndag. 

Inga kommentarer: