torsdag 25 september 2014

Fem fjällstugor för fräsch frukost

Igår packade vi in lillebror i vagnen, tog på gympaskor och regnjacka och promenerade söderut, över Västerbron och ända bort till Tjärhovsgatan. Jag hade läst om ett nyöppnat ställe, Greasy Spoon, som serverar engelsk frukost hela dagen. Efter drygt en och en halvtimmes promenad smakade deras fräscha och perfekta Eggs Benedict, Scotch pancakes med bacon och Maple Syrup och en kanna PG Tips grymt gott. Så gott att jag helt glömde fota maten. Men gillar du engelskt te, frukost och sånt lovar jag ändå att du inte blir besviken. Varken på matens utseende eller smak. Ett plus till den sköna, gröna tapeten med något speciella Londonmotiv. En anglofil som jag känner mig hemma. Greasy Spoons fräscha frukost får fem fjällstugor av fem möjliga.

Inga kommentarer: