torsdag 4 september 2014

London

Vår helg i London. Så nypa-mig-i-armen-underbar. Tre dagar utan barn och vagn och med oceanerna av vuxentid. Att kunna strosa runt i Mayfair, dricka drinkar med goda vänner, ta sovmorgon och prata till punkt gör underverk med en sliten småbarnsförälder. 

Hur var det med shopping, tänker du då. Ja, förutom presenter till barnen, kläder till barnen och presenter till barnvakterna passade jag på att göda min Queen Elisabeth-stil. Den här gången kom jag hem med en quiltad marinblå väst från Barbour. Jag tänkte kombinera den med ett par bruna handskar, bruna jodpurs och ett par döda gräsänder över axeln. 

Men för att inte helt snöa in på Old English Heritage och rävjaktsmodet såg jag till att utrusta mig med en kamouflageskjorta och en jacka i precis rätt armegröna färg. 

Det hade dock ingenting att göra med att britterna höjde terrorberedskapen från "substantial" till "severe" under fredagen. Något man inte vill tänka på men som syntes med fler poliser på gatorna. I övrigt var London lika ljuvligt, galet och myllrande som vanligt. 

2 kommentarer:

MilouK sa...

Så underbart kul att ha er här! Kom snart igen.

Susanne Snäll sa...

Ja, men visst var det! Vi kommer!