söndag 30 november 2014

Solig första advent

Mreey x-mas som man tydligen säger här. Och glad första advent. 

Solen strålar och det är som vanligt närmare 30 grader i skuggan. Sanden är varm och vågorna slår outtröttligt mot stranden. 

Men vi närmar oss slutet på vår resa. Snart är den här pepparkaksfamiljen hemma i julstöket i köket i vårt kära Stockholm. Jag ser verkligen fram emot det. Efter novembersommar vill jag nu ha 30 grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar. Jag vill baka saffransbullar och fruktkaka, se På Spåret och Jul med Ernst och hänga kulörta kulor i drivor. Jag vill ha bjällerklang som ackompanjemang och alla julens skivor. Jag vill ha mer jul, helt enkelt. 

Hoppas glöggen smakar! Vi ses när vi är hemma igen. 

1 kommentar:

Malin sa...

Jag älskar allt pyssel med julen: julstjärnor, tomtar etc. Börjar pyssla redan i mitten av November. Hoppas nu har lika kul som jag har med allt pyssel.