fredag 29 januari 2016

Velighetens lov

Jag brukar veta vad jag vill. Jag brukar känna direkt när kortet ska dras. Men när jag nyligen skulle investera (för det är en investering med tanke på vad det kostar) i en ny skidjacka fick jag sådan beslutsångest. Jag kan inte bestämma färg. Rosa/lila eller blå/svart. Fina båda två.

Jag var inne i butiken vid flera tillfällen och provade och provade. Velade och velade. Kollade webbsida på kvällarna. Jämförde. Velade och velade. Gjorde en miniundersökning bland vänner och familj. Velade.

Det har gått så långt att jag köpte den ena men efter en vecka i garderoben ska jag nu byta den. Tror jag.

6 kommentarer:

Sandra sa...

Fina båda två! Vilken färg har du på byxorna?

Susanne Snäll sa...

Sandra, men visst är de! Byxorna är svarta. Så det hjälper inte.

Sandra sa...

Kanske är det extra snyggt att det svarta i byxorna plockas upp i jackan. Eller så är det ännu snyggare med de andra färgerna. Själv tror jag att jag skulle ta den blå, men det beror på att det finns så mycket orange och rosa på mig från början, och det problemet har ju inte du. Vilken jacka är det som är hemma hos dig?

Susanne Snäll sa...

Båda är snygga. Jag hade bestämt mig och köpt den blå. Men nu har jag ombestämt mig och har bytt till den rosa. Det känns bra.

Sandra sa...

Bra att det känns bra! Och bra med beslut som liksom inte kan bli fel!

Susanne Snäll sa...

Ja, när problemen inte är större än så är man liksom lyckligt lottad. #ilandsproblem